Untitled Document
چهارشنبه: 29 دی 1395
-A A +A

شما اینجا هستید

پرسش های متداول درباره پذيرش دانشجوي كارشناسي سال 96-1395

    1.چه گونه می توانم در این مؤسسه  ثبت نام کنم؟

    همة داوطلبان و متقاضيان ـ اعم از اين كه در آزمون سراسري سال 1395 شركت کرده يا نکرده باشند ـ  بر اساس ضوابط و شرايط درج شده در اطلاعيه و دفترچة شمارة 2 (راهنماي انتخاب رشته)، صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي خود مي‌توانند از تاریخ 23 تا 28 مرداد 95 به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه کنند و پس از خرید کارت اعتباری انتخاب رشته، با توجه به دفترچة راهنمای انتخاب رشتة گروه آزمایشی علوم انسانی و دريافت کد رشته محل های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) این مرکز را انتخاب کنند.

    * مهم: انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش به منزله قبولی نیست و همة داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی دورة سه سالة دبیرستان به کد رشته محل های انتخابی معرفی خواهند شد.

    2.مدارک و شرایط (ثبت نام) در این مرکز آموزشی چیست؟

    داشتن مدرك پيش دانشگاهي يا گرفتن آن، حداكثر تا تاريخ 30/06/1395 يا داشتن ديپلم نظام قديم و يا مدرك كارداني (فوق ديپلم) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي و كارداني پيوسته آموزش كده‌هاي فني و حرفه‌اي براي همة داوطلبان الزامي است.

    داوطلبان مرد اگر منع نظام وظيفه نداشته باشند، بر اساس فايل راهنماي پيوست 1 دفترچة انتخاب رشتة سازمان سنجش مجاز به ثبت نام هستند.

    * طلاب علوم ديني که از حوزه های علمیه معافيت تحصيلي دارند، در صورت داشتن مدرک ديپلم يا پيش دانشگاهي و احراز شرايط اعلام شده در فايل راهنماي پيوست شمارة 1 دفترچة انتخاب رشته مجاز به ثبت نام هستند.

    * * در زمان مقرر جزئیات این مدارک اطلاع رسانی خواهد شد.

    3.فرآیند ثبت نام پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش چه گونه خواهد بود؟

    پس از اين که سازمان سنجش نام پذیرفته شدگان را به این مرکز اعلام کرد، نخست پیش ثبت نام اینترنتی انجام مي‌شود؛ تحویل اصل مدارک و پرداخت شهریه نيز در

    تاریخ 2/7/ 1395 به صورت حضوری در شهر مقدس قم، همراه با شرکت در همایش نسیم مهر انجام خواهد شد.

    4.آیا در مقطع کارشناسی ارشد هم دانشجو مي پذيرید؟

    در حال حاضر خیر؛ ولی مقدمات پذیرش آماده شده و ان شاء الله اطلاع رسانی خواهد شد.

    5.برای آگاهي از جزئیات پذیرش و چگونگي تحصیل چه راه هایی وجود دارد؟

    شما می توانید با مراجعه به بخش راهنمای کاربران در سايت و اطلاعیه های موجود، پاسخ پرسش‌هاي خود را بگيريد و یا با شمارة 02532908193 الي 95، داخلی 152 تماس بگیرید.

    6.در پایان دورة تحصیل، چه مدرکی به دانشجویان اعطا می شود؟

    به دانشجویان مقطع کارشناسی، مدرک معتبر کارشناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.

    7.آیا دانشجویان از خدمات معافیت تحصیلی بهره مند می شوند؟

    پس از ثبت نام قطعی از این امکان بهره مند خواهند شد.

    8.دیگر خدمات و مزایای تحصیل در این مؤسسه چیست؟

    • ارائة مدرک رسمیِ وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛
    • صرفه جویی در هزینه‌های مالی؛
    • نبود محدودیت سنی؛
    • امکان تحصیل هم زمان در دوره های مجازی؛
    • پرداخت کم ترین هزینه در مقایسه با دانشگاه‌های مشابه؛
    • بهره مندی از بهترین و دقیق‌ترین متون درسی؛
    • بهره‌مندی از کلاس‌های آن لاین و آف لاین با حضور اساتید هر درس؛
    • دریافت سی دی یا متن آموزشی به صورت کتاب، جزوه و فایل؛
    • استفاده از آرشیو ضبط شدة صوتی کلاس های آن لاین؛
    • دسترسی به متون درسی و کلاس ها در سراسر جهان؛
    • برگزاری "کلاس‌های حضوری متمرکز رفع اشکال" در شهر قم در صورت رسیدن به حد نصاب؛
    • برگزاری آزمون در شهرهای مختلف کشور با توجه به حد نصاب لازم برای برگزاری آزمون؛
    • برگزاری آزمون به صورت متمرکز در شهر مقدس قم برای شهرهایی که مرکز آزمون ندارند.

    9.آیین نامه های تحصیلی را چه گونه تهیه کنم؟

    با مراجعه به سایت دانشگاه، بخش آیین نامه ها.

    رشته ها

    10.چه رشته هایی در این مرکز ارائه می شوند؟

    هفت رشتة کارشناسی به صورت مجازی و نیمه حضوری که عبارت اند از:

    معارف اسلامي (الكترونيكي) کد رشته 10607؛

    معارف اسلامي (نيمه حضوري) کد رشته 10604؛

    معارف اسلامي و كلام (الكترونيكي) کد رشته 10606؛

    معارف اسلامي و كلام (نيمه حضوري) کد رشته 10603؛

    معارف اسلامي و تاريخ (الكترونيكي) کد رشته 10605؛

    معارف اسلامي و تاريخ (نيمه حضوري) کد رشته 10601؛

    معارف اسلامي و علوم قرآني (نيمه حضوري) کد رشته 10602.

    دوره ها

    11.دورة آموزش مجازی چیست؟

    این دوره بر پایة استفاده از آموزش های الکترونیکی است که دانشجو افزون بر بهره مندی از امکانات آموزش مجازی (کلاس آن لاین و آف لاین) از کتاب ها، جزوه ها و بسته های آموزشی نیز استفاده مي کند؛ از اين رو دانشجو باید امکانات رایانه ای لازم با مشخصات زیر را داشته باشد و درس ها و کلاس ها را به صورت اینترنتی فرا گیرد.

    نیازهای سخت افزاری

    • كامپيوتر شخصي Pentium4 به بالا با حداقل 2 گیگابایت RAM مجهز به كارت صدا؛
    • سيستم عامل Windows XP service pack3 3.- مرورگر Internet Explorer نسخه 8 به بالا (JavaScript enabled)
    • مانيتور با حداقل رزولوشن 768×1024؛
    • مودم و اتصال به اينترنت ترجيحاً ADSL با سرعت 2 مگابایت.

    براي دريافت فايل‌هاي صوتي و تصويري در بخش خط سير آموزشي لازم است فقط از مرورگر اينترنت اكسپلورر (Internet Explorer) استفاده شود. در غير اين صورت ممكن است در دريافت دروس به مشكل دچار شويد. فايل‌هاي صوتي و تصويري، امکان دانلود شدن دارند. راهنماي دانلود را روي سايت ببينيد.

    در صورت پيش آمدن مشكل هنگام استفاده، صفحة مرورگر را رفرش (refresh) کنيد. در صورت به هم ريخته بودن حروف، مي‌توانيد در نوار ابزار در قسمت view، گزينة Encoding را انتخاب کرده، سپس گزينة (Unicode UTF-8) را فعال کنيد تا حروف را به درستي ببينيد.

    نرم افزارهاي مورد نياز براي آموزش الكترونيكي

    • نرم افزار Windows Media Player9 يا بالاتر؛
    • نرم افزار Microsoft Office 2010 يا بالاتر؛
    • نرم افزار Adobe Acrobat Reader؛
    • نرم افزار Win Zip يا Win RAR؛
    • نرم افزار Flash Player نسخه 10 يا بالاتر.

    12.دوره آموزش نیمه حضوری چه گونه دوره ای است؟

    این دوره بر پایة استفاده از کتاب ها، جزوه ها و بسته های آموزشی شامل لوح فشرده، آرشیو تدریس ترم های پيشين و نرم افزار خط سیر آموزشی است. در ضمن برای دانشجویان نیمه حضوری نیز، امکان بهره مندی از امکانات آموزش الکترونیکی (کلاس آن لاین و آف لاین) فراهم است. هم چنین آزمون های پایان ترم به صورت حضوری در تهران، قم و تعدادی از شهرستان های سطح کشور برگزار می شود.

    *مهم: باتوجه به این که بسیاری از امور اداری از طریق سامانه های اینترنتی انجام می شود و دانشجویان نیمه حضوری نیز بايد پيوسته به اخبار و سایت دانشگاه مراجعه کنند، در اختيار داشتن کامپیوتر ضروري است.

    **مهم: کتاب ها، جزوه ها و لوح های فشرده را مي‌توان از فروشگاه اینترنتی کتاب در سایت دانشگاه خريداري کرد.

    13.دورة تحصیل چه مدت طول مي‌کشد؟

    تحصيل در مقطع کارشناسی به طور معمول چهار سال و حداکثر مجاز، پنج سال است. آیین نامه های مربوط باید توسط دانشجو مطالعه شود.

    14.چه دوره هایی جز مقطع کارشناسی برگزار می کنید؟

    دروه های آزاد کوتاه مدت و بلند مدت با رشته های متعدد نیز ان شاء الله به زودی برگزار می شود که در موقع لازم اطلاع رسانی می شود. در پایان دوره صرفاً گواهی پایان دورة داخلی اعطا می­شود.

    شهریه

    15. شهریه ها در مقطع کارشناسی چه قدر است؟

    شهریة ثابت و متغیر اين مرکز بر اساس ضوابط دوره های مجازی و نیمه حضوری، از حداقل شهریة مراکز مشابه نيز کم تر است و دانشجویان در صورت داشتن شرایط از تخفیف شهریه نيز برخوردار خواهند شد.

    شهریة ثابت ورودی های سال 1395 220/000 تومان و شهریة متغیر به ازای هر واحد 13/500تومان است

    16.چه تخفیف هايی برای دانشجویان ارائه می شود؟

    • جدول تخفیف شهریه:

    رديف

    شرح وضعيت

    مورد

    توضيح

    1

    دانشجویان ممتاز علمی

    دانشجویان رتبه اول هر رشته 30% دانشجویان رتبه دوم 20% و دانشجویان رتبه سوم 10% تخفیف از شهریه ثابت و متغیر

    انتخاب حداقل 15 واحد درسي در آن ترم و کسب حداقل نمره 12 در همه دروس و میانگین نمرات بالای 18

    2

    دانشجويان قاري قرآن کریم، حافظ قرآن کريم و حافظان نهج البلاغه

    از 30% تا 50% تخفیف از شهریه ثابت

    با ارائه گواهی معتبر از سازمان اوقاف و امور خیریه و مراجع ذی‌صلاح

    3

    طلبه هاي ممتاز حوزه های علمیه

    50٪ تخفيف از شهريه ثابت و متغير

    با ارائه گواهي احراز معدل 17 در هر ترم از مرکز مربوطه و منحصر به همان ترم

    4

    همسر و فرزندان طلبه هاي رسمی حوزه‌ های علمیه

    40٪ تخفيف از شهريه ثابت

    با ارائه گواهی معتبر مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه  های علمیه

    5

    پژوهشگران جوان داراي رتبه در يکي از جشنواره‌های علوم اسلامي  يا تألیف کتاب يا مقاله در حوزه علوم اسلامي

    از 10% تا 30% تخفیف از شهریه ثابت

    با ارائه مدرک معتبر و نسخه مکتوب طرح

    6

    دانشجویان ممتاز ورزشی

    از 20% تا 50% تخفیف از شهریه ثابت

    با ارائه گواهی از فدراسيون يا سازمان مربوط

    7

    دانشجویان کم درآمد و بی سرپرست و فرزندان بازنشستگان کم درآمد دولت

    50٪ تخفيف از شهريه ثابت

    در صورت احراز شرایط

    17. چگونگي دريافت جزوه ها و کتاب ها چه گونه و هزینه آن چه قدر است؟

    دانشجویان می توانند با استفاده از سامانه خرید کتاب به صورت اینترنتی کتاب هاي مورد نياز خود را خریداری کنند و یا به صورت حضوری با مراجعه به ساختمان مرکز آموزش مجازی و نیمه حضوری در شهر مقدس قم کتاب بخرند. جزوه ها را خود مؤسسه چاپ مي کند و هزینه هر جزوه با توجه به انتخاب واحد و رشته انتخابی حدوداً بین سه تا هشت هزار تومان و هزینه کتاب از سه تا سی هزار تومان است.

    18.هزینه تحصیل در دوره های آزاد چه گونه است؟

    دروه های آزاد، شهریه ثابت و متغیر ندارد و رایگان است و دانشجو تنها مبلغ ناچیزی براي ثبت نام و خدمات آموزشی مي پردازد.

    19.آیا تطبیق واحد از مؤسسه های دیگر امکان پذیر است؟

    بله؛ دانشجو مي تواند حداکثر تا ترم دوم تحصیلی خود، واحدهای گذرانده در دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم را به دانشگاه ارسال کند.

    20.آیا تغییر رشته، مهمان شدن و انتقالی برای دانشجو امکان پذير است؟

    بله؛ همه خدمات مورد اشاره در صورت وجود شرایط لازم، امکان پذیر است.

    ساختمان مرکزی : بلوار محمد امین(ص) ، بلوار جمهوری اسلامی ، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
    ساختمان مرکز آموزش مجازی ونیمه حضوری : بلوار محمد امین(ص) ، خیابان گلستان ، نبش کوچه 7 ، پلاک  27

      تلفن :    025 32 90 81 93 - 5   فکس :   025 32 93 19 98     كد پستي: 3716684171